چهارشنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۸
  اخبار برگزیده
آشنایی با معـــماری قاجار در موزه گرمابه علیقلی آقا
 

برگزاری دومین همایش "طراحـــی دارو" در خانه جوان
 


طوفان فکری در مادران با کارگاه "خلاقیت و ایده پردازی"
 

آموزش اقتصاد رسانه به روزنامه نگاران
 


مهمترین حق کودک برقراری رابطه با والدین است
 



اُنس گرفتن نوجوانان با شعر و ادب در مدرسه ادبیات
 

ورود به عرصه گردشگری آنلاین ضروری ترین اقدام در زمینه صنعت گردشگری

ورود به عرصه گردشگری آنلاین ضروری ترین اقدام در زمینه صنعت گردشگری
ورود به عرصه گردشگری آنلاین ضروری ترین اقدام در زمینه صنعت گردشگری است که باید برای آن استراتژی مشخصی برای کنترل ادراک عمومی مشتریان داشته باشیم.

همایش "بازاریابی و فروش خدمات گردشگری" از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان و اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد.
اویس کیانی، رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور سخنانی را پیرامون توسعه گردشگری آنلاین در جهان و ضرورت ورود به این عرصه بیان کرد.
او سخنش را با طرح این سوال آغاز کرد که فعالان حوزه گردشگری در ایران چه نقشی در جذب گردشگران خارجی برای ورود به ایران دارند و این کار را با چه ابزارهایی انجام می دهند؟
مشاور فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق آمار سازمان جهانی جهانگردی تنها 700 تا 800 هزار گردشگر خارجی از طریق بازاریابی سنتی وارد ایران شده اند و حدود 3 میلیون گردشگر به خودی خود و بدون طی کردن این مراحل به ایران آمده اند.
او افزود: متاسفانه راهنمایان گردشگری ما غالبا از توریست ها عقب می مانند، یک گردشگر خارجی نحوه تهیه نان سنگک را در یوتیوب خود به اشتراک می گذارد و از این طریق تولید محتوا می کند، بی آنکه ما حتی از این اتفاق خبر داشته باشیم و در این تولید محتوا نقشی ایفا کنیم.
کیانی با تاکید بر اینکه باید برای کنترل و حفظ اعتبار فعلی صنعت گردشگری ایران تدابیری اندیشیده شود، بیان کرد: ورود به عرصه گردشگری آنلاین ضروری ترین اقدام در این زمینه است که باید برای آن استراتژی مشخصی برای کنترل ادراک عمومی مشتریان داشته باشیم.
او با بیان تجربه شخصی خود درخصوص استفاده از ابزارهای دیجیتال برای جذب گردشگر گفت: ما موفق شدیم از سال 90 تا 95 با ورود به عرصه گردشگری آنلاین حدود 170 هزار خارجی را به ایران بیاوریم.
مهدی اشراقی، رئیس هیئت مدیره شرکت گردشگری خانه پارس در این همایش به تشریح مسئله گردشگری آنلاین و بررسی زوایای گوناگون آن پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: امروز مدل تجاری بی تو بی (بیزنس تو بیزنس) در عرصه گردشگری یک مدل از دور خارج شده و منسوخ است. چراکه این مدل هزینه زیادی را تحمیل کرده و در نهایت نتیجه مورد نظر را تامین نمی کند.
او تصریح کرد: مثلا حضور در نمایشگاه های بین المللی و معتبر گردشگری خارجی امروز دیگر نقش موثری در رشد و توسعه گردشگری ما ندارد، چراکه با افزایش قیمت ارز و به دنبال افزایش قیمت هزینه های جانبی برگزاری نمایشگاه و همچنین ناتوانی دولت در تامین بخش عمده این هزینه ها و از سوی دیگر استفاده از روش های نامطلوبی مانند چاپ بروشورهای تبلیغاتی در نمایشگاه و عدم توجه مردم به آنها همه و همه هزینه های گزافی را بر دوش ما قرار می دهد، بی آنکه نتیجه مطلوب را حاصل کنیم.
او با بیان اینکه ورود به عرصه گردشگری آنلاین بهترین راهکار برای کاهش هزینه و جذب گردشگر بیشتر است، عنوان کرد: براساس آمارها بیش از 80 درصد مردم پیش از سفر به جستجوی اطلاعات مختلف در فضای اینترنت می پردازند، بنابراین ما باید بتوانیم این حجم زیاد از افراد آماده به سفر را در اینترنت کنترل کرده و برای جذب آنها از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
اشراقی آموزش نحوه جذب گردشگران در فضای مجازی را یک ضرورت دانست و گفت: تورگردانان ما باید ابتدا با ضرورت این مسئله و سپس روش های آن آشنا شوند.
او خلق ایده بر اساس نیازهای موجود را گام مهمی در شکل گیری پروسه بازاریابی اینترنتی دانست و گفت: بررسی موارد موفق در زمینه خلق ایده نشان می دهد که این مسئله مهم ترین گام در این زمینه است. مثلا فعالیت های موفقی مانند دیجی کالا و تیوال در ایران از نمونه هایی است که با خلق یک ایده خوب بر اساس نیاز امروز جامعه منجر به یک رخداد موفق آمیز شده است.

0 دیدگاه:

captcha
انصراف از پاسخ دادن
عضویت در خبرنامه 
 

عضویت در خبرنامه 
 



© کلیه حقوق اين پورتال به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تعلق دارد هر گونه کپی برداری بدون مجوز منع قانونی دارد.